Halwa Telinga anda

Qamus

English to Arabic to English Dictionary
Find word:
Exact Word / Starting Word Sub Word
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
www.SearchTruth.com

Sunday, May 30, 2010

Pemimpin Jangan Jadi Perompak

Assalamualaikum dan Salam Integriti

Satu pengkhianatan dan penzaliman besar yang di buat olih pemimpin dan pemerintah pemerintah dunia hari ini ialah menjadi kaya raya hasil dari jawatan dan kedudukan memerintah. Hal ini bertentangan sekali dengan ajaran Islam.

Yang mana dalam Islam, saperti yang dipraktikan oleh Rasulullah, Khulafa'ur Rasyidin dan Khalifah Umar Abdul Aziz, mereka lebih zuhud dan miskin sewaktu memerintah.Bahkan mereka mati tanpa meninggalkan apa apa harta pusaka. Jadi kalau ada orang yang jadi kaya raya kerana tugas itu , ertinya suatu kesilapan besar sudah di buat.

Mentang mentang khazanah kekayaan negara diserahkan ke tangan mereka, maka mereka bebas untuk menggunakannya, lalu kekayaan itu diambil untuk kepentingan diri, keluarga, dan kroni kroni mereka saja. Mereka menipu rakyat rakyat dan manusia seluruhnya. Mereka putar putarkan lidah memperkatakan kebaikan tetapi sikap mereka di belakang rakyat jahat sekali.

Firman Allah yang bermaksud:

"Dan sebahagian manusia ketika mengucap mengenai kehidupan di dunia sungguh mengkagumkan kamu. Dia bersumpah membuat pengakuan segala isi hatinya bulat untuk ALLAH, sedangkan dia itu adalah sejahat jahat musuh. Apabila dia berpaling (di masa yang lain) berusaha merosakkan muka bumi. Dan ALLAH tidak suka kepada kerosakan". (Al Baqarah:204-205)

******************Renungan Bersama******************
Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.

No comments:

Post a Comment