Halwa Telinga anda

Qamus

English to Arabic to English Dictionary
Find word:
Exact Word / Starting Word Sub Word
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
www.SearchTruth.com

Wednesday, May 12, 2010

Selamat Hari Jururawat

Assalamualaikum dan Salam Integriti..

Pada entri kali ni, penulis mengucapkan Selamat Hari Jururawat untuk semua jururawat walau dimana saja berada. Semoga usaha-usaha mulia anda diberkati dan dicucuri rahmat oleh Allah yang Maha Berkuasa.



Kawan-kawan penulis pun ada yang jadi jururawat, termasuklah yang lelaki, dah lama tak berjumpa dengan beliau. Teringat dulu masa penulis menemani Ayahanda yang sakit dan ditahan di Hospital Kuala Krai dan Hospital Raja Perempuan Zainab II(HPRZII) yang dulunya dikenai sebagai Hospital Kota Bharu, penulis selalu bergaduh dengan misi yang menjaga wad kat situ, walaupun terdapat misi yang baik, tapi ada segelintir yang selalu kacau penulis,hahaha.. tak leh tengok orang senang sikit. tapi itu kisah dulu, mudah-mudahan tidak berlaku lagi perkatra sebegitu pada orang lain.

Selamat Menyambut Hari Jururawat. Terimakasih , Misi….!


-:nota:- Hari Jururawat Sedunia disambut pada 12 Mei setiap tahun dan biasanya adalah hari yang lebih dikenali sebagai hari “nurses let their hair down”

******************Renungan Bersama******************
Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.

No comments:

Post a Comment